تبلیغات
انجام پایان نامه های گردشگری

 انجام پایان نامه های گردشگری

» گردشگری الکترونیک و تاثیر رسانه ها ( سه شنبه 23 خرداد 1396 )
» انجام پایان نامه های گردشگری با بهترین کیفیت توسط گروه TourismProject ( دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 )
» گردشگری و غذا ( چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 )
» انجام پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی توریسم و جغرافیا ( سه شنبه 29 فروردین 1396 )
» جزوات آموزشی و منابع دکتری گردشگری ( شنبه 9 بهمن 1395 )
» تسهیلات و امکانات توریسم ( سه شنبه 7 دی 1395 )
» تعاریف انگاره‌ی مقصد ( شنبه 20 آذر 1395 )
» طرح توجیهی اماکن گردشگری ( یکشنبه 30 آبان 1395 )
» اقتصاد سبز در گردشگری ( پنجشنبه 13 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های گردشگری و جغرافیا با بهترین قیمت ها ( سه شنبه 11 آبان 1395 )
» دریای خزر و توریسم دریایی ( یکشنبه 9 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های ترم ۹۵۱ ( سه شنبه 4 آبان 1395 )
» روایی و پایایی پرسشنامه ( شنبه 1 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه گردشگری ( دوشنبه 26 مهر 1395 )
» موضوعات پایان نامه های گردشگری ( چهارشنبه 10 شهریور 1395 )
» برندسازی و ارزش ویژه برند ( پنجشنبه 13 خرداد 1395 )
» مراحل انجام پایان نامه ها در Tourism Project ( شنبه 11 اردیبهشت 1395 )
» تعریف گردشگری سلامت و توریسم درمانی ( دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 )
» اگروتوریسم رهیافتی جهت توسعه‌ی اقتصاد ( یکشنبه 22 فروردین 1395 )
» تکنیک و نرم افزار تاپسیس ( یکشنبه 2 اسفند 1394 )
تبلیغات

برندسازی و ارزش ویژه برند

نویسنده: ص الف پنجشنبه 13 خرداد 1395

برند چیزی است كه شما را متفاوت و خاص می‌سازد.مقوله برند از دیدگاه مصرف‌كننده در 15 سال اخیر توجه بسیاری از محققین را به خود جلب كرده و این تحقیقات در مواقع زیادی مرتبط با مقوله ارزش برند بوده است.اگرچه تمركز  اولیه ارزش برند را می‌توان در حوزه‌های مالی ردیابی كرد،اما در حال حاضر این مقوله  موضوع جذابی را در حوزه بازاریابی به خود اختصاص داده است.

مفهوم برندسازی در اواخر دهه 1990 در مورد مقاصد گردشگری به كار رفت.احتمالا گسترده‌ترین و مورد استفاده‌ترین رویه در برندسازی فضاها،بررسی نقش برندسازی در بازاریابی مقاصد گردشگری می‌باشد.این رویه از آن زمان مورد بررسی قرار گرفت كه تصمیم گیرندگان صنعت گردشگری دریافتند كه مقاصد به دلیل تصاویر اولیه‌ای كه در ذهن  افراد ایجاد می‌كنند مورد بازدید قرار میگیرند. این رویه تئوری‌های بسیاری را در برندگذاری فضاها ارائه می‌كند.گسترده‌ترین تلاش‌ها در این  بخش توسط هانكینسون صورت گرفته است.وی كار خود را از آنجا آغاز كرد كه اعتقاد  خود را اینگونه بیان كرد"تاكنون،هیچگونه چارچوب نظری برای تحت تاثیر قرار دادن ایجاد برند  فضاها،جدا از تئوری برندسازی بر پایه محصول به وجود نیامده است، وی  چارچوبی را بدین‌منظور كه شهرها را نیز به عنوان مقاصد گردشگری قابل برندسازی هستند ارائه كرد.در این زمینه محقق دیگری به نام برنت ریچی(1998) این موضوع را  تشخیص داد كه برند مقصد،دارای این پتانسیل می باشد تا نقشی هماهنگ‌كننده برای بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی بازی كند.با وجود اینكه برندسازی مقاصد گردشگری در سال‌های اخیر توسعه زیادی داشته است و یكی از حوزه‌های جدید تحقیقات بوده است.اما قسمتی از موضوع مورد بحث، تحت برچسب جایگزینی به نام مطالعات تصویر ذهنی مقصد گردشگری عنوان‌شده و بیش از30 سال موضوع تحقیق بوده است.در سال 1991 آكر،مدلی را برای ارزیابی برندهای محصولات از دیدگاه مشتریان پیشنهاد داد كه ابعاد این مدل عبارتند از آگاهی از برند،تصویر ذهنی برند،كیفیت ادراك‌شده و وفاداری به برند بوده است.به‌استثنای تحقیقات بیشماری كه در حوزه تصویر ذهنی انجام شده،دیگر ابعاد ارزش برند از نقطه نظر گردشگران برای مقاصد گردشگری به ندرت مورد مطالعه واقع شده‌اند.



ارزش ویژه برند،آن ارزشی ویژه ای است كه به یك محصول از طریق نام آن داده می‌شود.یكی از دلایل اهمیت مفهوم ارزش ویژه برند این است كه بازاریابان با كمك برندهایی با ارزش ویژه بالا،می‌توانند مزیت رقابتی بدست آورند.

ارزش ویژه برند،هسته و مركز مفهوم مدیریت برند است و از دیدگاه‌های مختلفی به آن نگاه شده است.به‌طوركلی می‌توان شیوه‌های ارزیابی ارزش ویژه برند را به دو دسته كلی مبتنی بر رفتار مصرف‌كننده(بازاریابی)و مبتنی بر مفاهیم مالی تقسیم‌بندی كرد.

به‌طوركلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌كننده بر مبنای دو بعد ادراكی و رفتاری اندازه‌گیری می‌شود.آكر(1991)اولین شخصی است كه به منظور مفهوم‌سازی ارزش ویژه برند،مدلی بر اساس هر دو بعد رفتاری و ادراكی ارائه كرده است.او برای ارزیابی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف كننده پنج جزء را مطرح كرد كه عبارتند از: آگاهی از برند،وفاداری به برند،كیفیت ادراك شده،تداعی برند و سایر دارایی ها نظیر حق امتیاز،حق اختراع و ... .مزیت روش آكر،تركیب‌كردن دو بعد رفتاری و ادراكی در یك شاخص اندازه‌گیری ارزش ویژه برند است.زیرا مستندات و شواهد زیادی وجود دارد كه نشاندهنده این نكته است كه نگرش،به تنهایی شاخص ضعیفی برای رفتار بازار بوده و استفاده از شاخصی مشتمل بر هر دو بعد ادراكی و رفتاری افزایش قدرت ارزیابی در این زمینه می‌شود.هر چند ادراك مصرف كننده پیش نیازی برای آشكارسازی بعد رفتاری ارزش ویژه برند می‌باشد.از دیگر مزایای این مدل،راحتی و تعداد كم ابعاد این مدل است و نیز نظریه‌پردازان زیادی آن را به صورت تجربی مورد آزمایش قرار داده اند.

ریچ و ریچی در كتاب برندسازی مقصد گردشگری برند مقصد را اینگونه تعریف می‌كنند:"برند مقصد نام،سمبل،لوگو،عبارت یا سایر اشكال گرافیكی است كه علاوه بر اینكه مقصد را مشخص و متمایز می‌سازد،نوید یك سفر  به یادماندنی و تجربه منحصر بفرد در مقصد را به همراه دارد.همچنین بعنوان عاملی در جهت تحكیم و تقویت خاطرات مفرح از مقصد عمل می‌كند".

با مرور تحقیقات انجام‌شده در زمینه برندسازی گردشگری می‌توان به این نتیجه رسید كه هر یك از صاحب‌نظران حوزه برندسازی گردشگری از نقطه نظری خاص به موضوع برندسازی نگاه كرده و براساس اهداف از پیش‌تعیین‌شده خود به موضوع برندسازی مقصد گردشگری پرداخته‌اند.علی‌رغم اینكه برندسازی به عنوان یكی از حوزه‌های جدید تحقیق در مقصدهای گردشگری مطرح است كه مصداق آن را می‌توان در اصطلاحی مانند مطالعه تصویر مقصد گردشگری یافت كه در حدود30سال است تحقیق می‌شود،با این وجود توسعه یك چارچوب قابل‌قبول منسجم و كلی برای استفاده از تئوری برندسازی در مقصدهای گردشگری لازم و ضروری است.




برچسب ها : انجام پایان نامه , پایان نامه گردشگری , پایان نامه جهانگردی , پایان نامه توریسم , موضوعات پایان نامه گردشگری , جغرافیا و برنامه ریزی توریسم , پایان نامه جغرافیا ,

ادامه مطلب ... نظرات :


صفحات جانبی
نویسندگان
کلمات کلیدی
پایان نامه جغرافیا مقاله گردشگری پروژه تاپسیس پروپزال پروژه گردشگری آب اقتصاد گردشگری مفاهیم گردشگری ÷ایان نامه توریسم پروژه و پایان نامه جهانگردی و توریسم و گردشگری بازاریابی گردشگری برنامه ریزی گردشگری مدیریت جهانگردی پایان نامه ارشد جغرافیا توریسم نرم افزار تاپسیس برنامه ریزی جهانگردی topsis فروش پایان نامه برنامه ریزی توریسم تاپسیس جغرافیا گردشگری و اقتصاد انجام پایان نامه پایان نامه ارشد توریسم تکنیک تاپسیس اقتصاد سبز پایان نامه ارشد پایان نامه گردشگری مهمان نوازی و توریسم جغرافیا و گردشگری جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد آب و توریسم جغرافیا و برنامه ریزی توریسم پروژه دانشجویی پروپوزال پایان نامه پایان نامه توریسم توسعه گردشگری گردشگری رویدادها برنامه ریزی توریسم مدیریت گردشگری جهانگردی پایان نامه توریسم و گردشگری و جهانگردی گردشگری نوین پایان نامه مدیریت جهانگردی گردشگری پرپوزال اکوتوریسم پایان نامه جهانگردی خرید پروژه های دانشگاهی گردشگری

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

انجام پروژه های دانشجویی در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد رشته های مدیریت جهانگردی،جغرافیا و برنامه ریزی توریسم،برنامه ریزی توریسم -گردشگری منطقه ای،جغرافیا و برنامه ریزی روستایی،جغرافیا و برنامه ریزی شهری،جغرافیا و اقلیم،جغرافیای سیاسی،جغرافیا و ....
با قیمت توافقی و در اسرع وقت

تماس با ما:
09376340204
E-MAIL : TOURISM.PROJECT@YAHOO.COM

    ایجاد کننده وبلاگ : ص الف


تبلیغات
  • طراحی قالب توسط پارس تولز
  • ParsTools.Com
.CopyRight © 2010 - 2011 tourismproject Group , All Rights Reserved ©