تبلیغات
انجام پایان نامه های گردشگری

 انجام پایان نامه های گردشگری

» گردشگری الکترونیک و تاثیر رسانه ها ( سه شنبه 23 خرداد 1396 )
» انجام پایان نامه های گردشگری با بهترین کیفیت توسط گروه TourismProject ( دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 )
» گردشگری و غذا ( چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 )
» انجام پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی توریسم و جغرافیا ( سه شنبه 29 فروردین 1396 )
» جزوات آموزشی و منابع دکتری گردشگری ( شنبه 9 بهمن 1395 )
» تسهیلات و امکانات توریسم ( سه شنبه 7 دی 1395 )
» تعاریف انگاره‌ی مقصد ( شنبه 20 آذر 1395 )
» طرح توجیهی اماکن گردشگری ( یکشنبه 30 آبان 1395 )
» اقتصاد سبز در گردشگری ( پنجشنبه 13 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های گردشگری و جغرافیا با بهترین قیمت ها ( سه شنبه 11 آبان 1395 )
» دریای خزر و توریسم دریایی ( یکشنبه 9 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های ترم ۹۵۱ ( سه شنبه 4 آبان 1395 )
» روایی و پایایی پرسشنامه ( شنبه 1 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه گردشگری ( دوشنبه 26 مهر 1395 )
» موضوعات پایان نامه های گردشگری ( چهارشنبه 10 شهریور 1395 )
» برندسازی و ارزش ویژه برند ( پنجشنبه 13 خرداد 1395 )
» مراحل انجام پایان نامه ها در Tourism Project ( جمعه 10 اردیبهشت 1395 )
» تعریف گردشگری سلامت و توریسم درمانی ( یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 )
» اگروتوریسم رهیافتی جهت توسعه‌ی اقتصاد ( یکشنبه 22 فروردین 1395 )
» تکنیک و نرم افزار تاپسیس ( یکشنبه 2 اسفند 1394 )
تبلیغات

وجهه استنباط شده از مقصد گردشگری

مطالعه در مورد وجهه همانند خود واژه «image»عامل جدیدی در صنعت توریسم و گردشگری می‌باشد.این مفهوم ابتدا در ادبیات زبان انگلیسی از سال 1912 بوجود آمد ولی مطالعه در مورد آن به معنی واقعی در دهه 1960 شروع شد.مطالعه وجهه در صنعت توریسم یک رشد مقطعی در دهه 1970 داشت و در چند سال گذشته این موضوع محور تحقیقات گسترده‌ای در صنعتتوریسم شد و در نتیجه کلمه image مسئله ساز گردید و همانطور که پیرس(1988) بیان کرد وجهه استنباطی مبهم و ناپایدار.در حال حاضر اهمیت وجهه مقصدهای گردشگری بطور جهان‌شمول شناخته شده است،چون بر دیدگاه‌های ذهنی افراد و نحوه رفتار و انتخاب مقصد گردشگری تاثیر می‌گذارد.

مفهوم وجهه حداقل از دو زاویه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.برای گردشگر وجهه غالبا به عنوان یک انعکاس شناختی از فرایند ذهنی مرتبط با فعالیت‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در مورد یک مقصد گردشگری می‌باشد.در نتیجه وجهه تنها فرایندهای مشاهده،یادآوری،تصور،نتیجه‌گیری،یادگیری،ارزیابی،حل مساله و تصمیم‌گیری بر مبنای شناخت مشتریان نیست بلکه برداشت‌های ذهنی مشتریان،تعصبات و احساسات آنها را نیز شامل می‌شود.هرچند مفهوم‌سازی وجهه مقصد حاصل یک محدوده مطالعات انجام‌شده در طول دهه 1980 و به همراه تلاش‌های مهم در ترکیب آنها می‌باشد؛با این وجود تعاریف زیادی از وجهه توسط محققان علاقه‌مند و فعال در این زمینه مطرح گردید که برخی از آنها عبارتند از:

هانت[1](1971):برداشت‌های یک شخص یا اشخاص غیرمحلی در مورد یک مقصد گردشگری می باشد.

کرومپتون[2](1979):یک وجهه ممکن است به عنوان مجموع عقاید،ایده‌ها و برداشت‌هایی که یک شخص از یک مقصد دارد تعریف شود.

رینولدز[3](1985):وجهه ساختار ذهنی یک مصرف‌کننده است که بر پایه چند رداشت گزینشی از میان تمام برداشت‌ها توسعه داده شده است.

امباچر و باتل[4](1989):وجهه شامل ایده‌ها یا مفاهیم ذهنی است که بطور شخصی یا انتخابی از مقصد با بررسی به دست می‌آید.وجهه ممکن است شامل دو جزء شناختی و ارزشیابی باشد.

سانتوز آربولا[5](1994): وجهه یک بازنمایی ذهنی از خصوصیات و مزایای یک محصول است.

گارتنر[6](1996):وجهه یک مقصد گردشگری بوسیله سه جزء وابسته به صورت سلسله مراتبی توسعه داده می‌شود:شناختی،عاطفی و رفتاری.

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از وجهه استنباط‌شده داشته باشیم بسیار دشوار است.زیرا این عبارت در زمینه‌های مختلف روانشناسی،رفتاری،بازاریابی و جامعه‌شناسی مورد استفاده قرار گرفته است.اما بطور کلی در بازاریابی توریسم و گردشگری عبارت وجهه به ویژگی‌هایی اشاره دارد که بر رفتار مصرف‌کننده و مشتری تاثیر می‌گذارند.



[1] .Hunt

[2] .Crompton

[3] .Reynolds

[4] .Embacher and Buttle

[5] .Santos Arrebola

[6] .Gartner





برچسب ها : پایان نامه , پایان نامه توریسم , گردشگری , جهانگردی , پایان نامه کارشناسی ارشد , برند مقصد گردشگری , تصویر مقصد گردشگری ,

ادامه مطلب ... نظرات :


صفحات جانبی
نویسندگان
کلمات کلیدی
جغرافیا و برنامه ریزی توریسم پایان نامه توریسم و گردشگری و جهانگردی اقتصاد گردشگری پروژه گردشگری پایان نامه ارشد اکوتوریسم گردشگری پروژه تاپسیس توسعه گردشگری پایان نامه ارشد توریسم فروش پایان نامه برنامه ریزی توریسم جهانگردی پایان نامه پایان نامه جهانگردی برنامه ریزی توریسم انجام پایان نامه پروپوزال نرم افزار تاپسیس topsis جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد پرپوزال مقاله گردشگری جغرافیا و گردشگری مهمان نوازی و توریسم مدیریت گردشگری پایان نامه ارشد جغرافیا توریسم گردشگری و اقتصاد توریسم ÷ایان نامه تکنیک تاپسیس پروپزال گردشگری رویدادها خرید پروژه های دانشگاهی گردشگری گردشگری نوین برنامه ریزی گردشگری مدیریت جهانگردی پایان نامه جغرافیا برنامه ریزی جهانگردی جغرافیا آب پایان نامه توریسم پروژه و پایان نامه جهانگردی و توریسم و گردشگری پایان نامه مدیریت جهانگردی بازاریابی گردشگری پروژه دانشجویی آب و توریسم تاپسیس پایان نامه گردشگری مفاهیم گردشگری اقتصاد سبز

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

انجام پروژه های دانشجویی در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد رشته های مدیریت جهانگردی،جغرافیا و برنامه ریزی توریسم،برنامه ریزی توریسم -گردشگری منطقه ای،جغرافیا و برنامه ریزی روستایی،جغرافیا و برنامه ریزی شهری،جغرافیا و اقلیم،جغرافیای سیاسی،جغرافیا و ....
با قیمت توافقی و در اسرع وقت

تماس با ما:
09376340204
E-MAIL : TOURISM.PROJECT@YAHOO.COM

    ایجاد کننده وبلاگ : ص الف


تبلیغات
  • طراحی قالب توسط پارس تولز
  • ParsTools.Com
.CopyRight © 2010 - 2011 tourismproject Group , All Rights Reserved ©