تبلیغات
انجام پایان نامه های گردشگری

 انجام پایان نامه های گردشگری

» گردشگری الکترونیک و تاثیر رسانه ها ( سه شنبه 23 خرداد 1396 )
» انجام پایان نامه های گردشگری با بهترین کیفیت توسط گروه TourismProject ( دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 )
» گردشگری و غذا ( چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 )
» انجام پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی توریسم و جغرافیا ( سه شنبه 29 فروردین 1396 )
» جزوات آموزشی و منابع دکتری گردشگری ( شنبه 9 بهمن 1395 )
» تسهیلات و امکانات توریسم ( سه شنبه 7 دی 1395 )
» تعاریف انگاره‌ی مقصد ( شنبه 20 آذر 1395 )
» طرح توجیهی اماکن گردشگری ( یکشنبه 30 آبان 1395 )
» اقتصاد سبز در گردشگری ( پنجشنبه 13 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های گردشگری و جغرافیا با بهترین قیمت ها ( سه شنبه 11 آبان 1395 )
» دریای خزر و توریسم دریایی ( یکشنبه 9 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های ترم ۹۵۱ ( سه شنبه 4 آبان 1395 )
» روایی و پایایی پرسشنامه ( شنبه 1 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه گردشگری ( دوشنبه 26 مهر 1395 )
» موضوعات پایان نامه های گردشگری ( چهارشنبه 10 شهریور 1395 )
» برندسازی و ارزش ویژه برند ( پنجشنبه 13 خرداد 1395 )
» مراحل انجام پایان نامه ها در Tourism Project ( جمعه 10 اردیبهشت 1395 )
» تعریف گردشگری سلامت و توریسم درمانی ( یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 )
» اگروتوریسم رهیافتی جهت توسعه‌ی اقتصاد ( یکشنبه 22 فروردین 1395 )
» تکنیک و نرم افزار تاپسیس ( یکشنبه 2 اسفند 1394 )
تبلیغات

گردشگری سلامت

نویسنده: ص الف سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 دسته بندی : چکیده مقالات , پاورقیهای توریسم , مقالات رایگان ,



 گردشگری سلامت، سفری سازمان­یافته از محیط زندگی فرد به مکانی دیگر است که به منظور حفظ بهبود و دستیابی مجدد به سلامت جسمی و روحی فرد صورت می­پذیرد. سفر برای درمان و بازیابی توان از مهم ترین اهداف گردشگری سلامت است و اغلب اوقات، درکنار دریافت خدمات درمانی، فعالیت­های اوقات فراغت نیز به بسته سلامت بیمار اضافه می شود. ازآنجاکه وضعیت اقتصادی فعلی و مشکلات زندگی از دلایل اصلی موثر بر سطح استرس بالای زندگی افراد است؛ گردشگری سلامت یک انتخاب برای کسانی است که با توجه به اهمیت بیشتر به سلامتی و رفاه خود، قصد دوری از زندگی پر استرس روزمره خود را دارند. توسعه گردشگری سلامت را می­توان به عنوان یک استراتژی ملی، علاوه بر استفاده بهینه از سرمایه های داخلی در راستای افزایش درآمد کشور به عنوان یک بازوی امنیت ملی دانست. بازار گردشگری سلامت به عنوان یکی از صنایع درآمدزا و رقابتی در دنیا مطرح شده و از حوزه‌های نوین گردشگری پیشرفته است. در سطح کلان، دولت­ها علاقه مند به بهره­مندی از مزایای اقتصادی ناشی از این صنعت هستند. رقابت فزاینده­ای میان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای در حال توسعه آسیایی برای جذب گردشگران سلامت آغاز شده است.از سوی دیگر، گردشگری سلامت در کشورهای درحال توسعه نیز رونق بیشتری یافته است؛ جهانی شدن و آزادسازی تجارت در حوزه خدمات سلامت بستر رشد سریع این نوع گردشگری شد.

گردشگری سلامت اگر در ایران نیز به عنوان یک اولویت مهم درنظر گرفته شود، می تواند از خارج شدن ارز و نیروی انسانی به دیگر کشورها خصوصأ کشورهای حوزه خلیج فارس جلوگیری نماید. اگرچه گردشگری سلامت هدفش سلامتی و بهبود فرد است، اما گردشگری یك فعالیت اقتصادی است كه شامل تجارت در خدمات و ایجاد ارتباط بین دو بخش پزشكی و گردشگری است. در گردشگری پزشكی می­توان گفت كه هم بیمار و هم پزشك یا بیمارستان مقصد به­دنبال كسب منفعت هستند. پزشك با دریافت پول خود به منفعت می­رسد و گردشگر بیمار، علاوه بر به­دست آوردن سلامتی، مقدار پولی را كه با انتخاب این مقصد ذخیره می­كند، به منفعت دست می­یابد. گردشگر كه به یك مقصد می­آید فقط خود را مداوا نمی­كند و تنها به بیمارستان پول نمی­پردازد، بلكه یك بسته سفر كه شامل هزینه هواپیما، اقامت و مدت­زمانی كه باید پس از عمل جراحی در آن مقصد بماند را انتخاب كرده و هزینه همه این­ها را می­پردازد. گردشگرانی كه به مقصدی برای سلامت خود سفر می­كنند، علاوه بر به­دست آوردن سلامت خود، با كشورهای دیگر و فرهنگ­های بیگانه آشنا می­شوند. به عبارت دیگر می­توان گفت كه در گردشگری سلامت، معالجه با استفاده از تكنولوژی جهان اول با قیمت جهان سوم انجام می­گیرد و این به عنوان یك شعار معروف شده است و در كشورهای در حال توسعه­ای همچون تایلند، هند گردشگری سلامت، پر رشد­ترین بخش بازار گردشگری محسوب می­شود. سازمان جهانی سلامت این روند در حال رشد را دارای نتایج اقتصادی مثبت و مفیدی برای مقصد می­داند. كشورهای مقصد نیازمند نیروی انسانی ماهر، سرمایه­گذاری، دانش و مهارت برای عرضه تسهیلات به گردشگران سلامت هستند.

گردشگری سلامت برای مقصد خصوصا كشورهای در حال توسعه به 2 عامل وابسته است:

1.تعداد بیماران خارجی

2.مقدار پولی كه در مقصد خرج می­شود.

 

 


برای رشد در عامل اول نیازمند زیرساخت­های مناسب و بیمارستان و پزشك خبره  و رشد در عامل دوم به عامل اول و ایجاد تسهیلات مناسب برای گردشگر و همراهان او می­باشیم. طی چند سال گذشته، به تعداد افرادی که به منظور استفاده از خدمات سلامت از کشورهایشان خارج شده­اند، افزوده شده است. این افزایش تعداد گردشگران با عواملی نظیر هزینه بالای خدمات‌ سلامت در کشورهای صنعتی، افزایش سهولت مسافرت­های بین­المللی، نرخ مطلوب تبدیل ارز در اقتصاد جهانی، پیشرفت­های سریع تکنولوژی پزشکی، بهبود استانداردهای مراقبت در بیشتر کشورها و دسترسی گردشگران به شبکه اینترنت و هم­چنین تاسیس شرکت­های جدید که تخصص درمانی ندارند اما بین بیماران سراسر جهان و شبکه بیمارستانی نقش واسطه دارند، ارتباط دارد. اکنون با ظهور استانداردها و قوانین جهانی که در نقاط مختلف دنیا به اجرا درمی­آیند، مردم به­دنبال با کیفیت­ترین درمان­ها­ با قیمت­های پایین ­و رقابتی هستند.

در حال حاضر، با توجه به کم­هزینه بودن و پردرآمدبودن این صنعت، بسیاری از کشورهای علاقه‌مند به توسعه گردشگری، توجه خود را بر این بخش از صنعت گردشگری متمرکز و برای آن برنامه­ریزی می­کنند. ایران نیز با عنایت به مزیت­های خود در گردشگری سلامت از جمله هزینه ­های پایین درمانی، کیفیت بالای خدمات سلامت، پزشکان صلاحیت­دار و دارا بودن جاذبه­های طبیعی فراوان در افق ۱۴۰4، یکی از قطب­های اصلی گردشگری سلامت در منطقه خواهد شد و از رهگذر آن نه تنها از خروج ارز جلوگیری می شود، بلکه درآمد ارزی قابل توجهی نصیب ایران خواهد شد.
ماده ۸۷ قانون برنامه چهارم توسعه ایران، دستیابی به وضعیت مطلوب در زمینه خدمات بین‌المللی سلامت را بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته است. وزارت بهداشت نیز در این زمینه قانونی را تحت عنوان شرایط و ضوابط مراکز پزشکی پذیرای گردشگر سلامت به تصویب رسانده است و در آن این شرایط را در ۶ بند مشخص کرده است. این وزارتخانه موظف است به منظور زمینه­سازی برای حضور موثر در بازارهای جهانی و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز رفع نیازهای سلامت و پزشکی منطقه، در چهارچوب سیاست های راهبردی و تجاری، تسهیلات لازم را در خصوص معرفی توانمندی­ها، عرضه و بازاریابی خدمات سلامت و آموزش پزشکی و تولیدات، تجهیزات و فرآورده­های پزشکی و دارویی ارایه نماید.  سیاست گذاری مناسب و هم جهت سازمان های ذیربط در امر گردشگری سلامت، می‌تواند در ۲ مسیر جذب بیماران خارجی با تبلیغات گسترده و سرمایه گذاری در بخش های مختلف پژوهش و آموزش، ایجاد مراکز درمانی، کلینیک‌های مخصوص معاینه کامل، ایجاد مراکز مجهز اعم از مدرن و سنتی در محل چشمه­های آب گرم با اطلاع رسانی مناسب از روند عزیمت هموطنان برای درمان در خارج کاسته و به این ترتیب از خروج بسیار زیادی ارز در سال جلوگیری نماید.در کنار فعالیت­های وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع­دستی نیز اقداماتی انجام داده است که حاصل فعالیت های این سازمان " برنامه جامع گردشگری سلامت"  است.




برچسب ها : پایان نامه ارشد جغرافیا توریسم , پایان نامه جهانگردی , پایان نامه گردشگری , پایان نامه توریسم , توریسم , جهانگردی , گردشگری سلامت ,

ادامه مطلب ... نظرات :


صفحات جانبی
نویسندگان
کلمات کلیدی
نرم افزار تاپسیس جغرافیا و گردشگری پایان نامه جهانگردی پروپوزال انجام پایان نامه پایان نامه توریسم و گردشگری و جهانگردی مهمان نوازی و توریسم topsis مفاهیم گردشگری مقاله گردشگری پایان نامه جغرافیا پایان نامه ارشد آب پایان نامه توریسم خرید پروژه های دانشگاهی گردشگری جغرافیا و برنامه ریزی توریسم پروژه تاپسیس توریسم تاپسیس پروژه گردشگری تکنیک تاپسیس برنامه ریزی جهانگردی گردشگری رویدادها پایان نامه ارشد جغرافیا توریسم اکوتوریسم پایان نامه ارشد توریسم برنامه ریزی گردشگری پرپوزال جهانگردی جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد آب و توریسم پروژه دانشجویی مدیریت گردشگری پروپزال اقتصاد گردشگری ÷ایان نامه اقتصاد سبز برنامه ریزی توریسم گردشگری نوین توسعه گردشگری پروژه و پایان نامه جهانگردی و توریسم و گردشگری گردشگری و اقتصاد پایان نامه گردشگری بازاریابی گردشگری فروش پایان نامه برنامه ریزی توریسم جغرافیا پایان نامه مدیریت جهانگردی پایان نامه مدیریت جهانگردی گردشگری

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

انجام پروژه های دانشجویی در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد رشته های مدیریت جهانگردی،جغرافیا و برنامه ریزی توریسم،برنامه ریزی توریسم -گردشگری منطقه ای،جغرافیا و برنامه ریزی روستایی،جغرافیا و برنامه ریزی شهری،جغرافیا و اقلیم،جغرافیای سیاسی،جغرافیا و ....
با قیمت توافقی و در اسرع وقت

تماس با ما:
09376340204
E-MAIL : TOURISM.PROJECT@YAHOO.COM

    ایجاد کننده وبلاگ : ص الف


تبلیغات
  • طراحی قالب توسط پارس تولز
  • ParsTools.Com
.CopyRight © 2010 - 2011 tourismproject Group , All Rights Reserved ©