تبلیغات
انجام پایان نامه های گردشگری

 انجام پایان نامه های گردشگری

» گردشگری الکترونیک و تاثیر رسانه ها ( سه شنبه 23 خرداد 1396 )
» انجام پایان نامه های گردشگری با بهترین کیفیت توسط گروه TourismProject ( دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 )
» گردشگری و غذا ( چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 )
» انجام پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی توریسم و جغرافیا ( سه شنبه 29 فروردین 1396 )
» جزوات آموزشی و منابع دکتری گردشگری ( شنبه 9 بهمن 1395 )
» تسهیلات و امکانات توریسم ( سه شنبه 7 دی 1395 )
» تعاریف انگاره‌ی مقصد ( شنبه 20 آذر 1395 )
» طرح توجیهی اماکن گردشگری ( یکشنبه 30 آبان 1395 )
» اقتصاد سبز در گردشگری ( پنجشنبه 13 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های گردشگری و جغرافیا با بهترین قیمت ها ( سه شنبه 11 آبان 1395 )
» دریای خزر و توریسم دریایی ( یکشنبه 9 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه های ترم ۹۵۱ ( سه شنبه 4 آبان 1395 )
» روایی و پایایی پرسشنامه ( شنبه 1 آبان 1395 )
» انجام پایان نامه گردشگری ( دوشنبه 26 مهر 1395 )
» موضوعات پایان نامه های گردشگری ( چهارشنبه 10 شهریور 1395 )
» برندسازی و ارزش ویژه برند ( پنجشنبه 13 خرداد 1395 )
» مراحل انجام پایان نامه ها در Tourism Project ( جمعه 10 اردیبهشت 1395 )
» تعریف گردشگری سلامت و توریسم درمانی ( یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 )
» اگروتوریسم رهیافتی جهت توسعه‌ی اقتصاد ( یکشنبه 22 فروردین 1395 )
» تکنیک و نرم افزار تاپسیس ( یکشنبه 2 اسفند 1394 )
تبلیغات

تدوین فرضیه و سوالات

الف) مطالبی در ارتباط با تدوین فرضیات تحقیق :

فرضیه عبارتست از حدس یا گمان اندیشمندانه درباره ماهیت، چگونگی و روباط بین پدیده ها، اشیاء و متغیرها، که محقق را در تشخیص نزدیک ترین و محتمل ترین راه برای کشف مجهول کمک می‌نماید، بنابراین، فرضیه گمانی است موقتی که درست بودن یا نبودنش باید مورد آزمایش قرار گیرد. فرضیه براساس معلومات کلی و شناخت های قبلی یا تجارب محقق پدید می آید.

نکته ای که در ارتباط با فرضیه سازی برای تحقیق باید مورداشاره قرار گیرد این است که گاهی اوقات امکان تدوین فرضیه وجود ندارد مثلاً:

1.       طرح هایی که ماهیت مطالعاتی داشته و شبه پژوهش هستند و عمدتا بر پایه اطلاعات و معلومات پیشین و دست دوم تهیه می شوند.

2.       برخی پژوهش های کاربردی که از جنس طراحی هستند و آنها نیز یا متکی به اطلاعات و معلومات دست دوم بوده و یا ذوقی و یا هنری بوده و متضمن وجود خلاقیت و ذهن مکاشفه ای در طراح می باشندو یا اینکه از هر دو جنبه مطالعاتی و هنری برخوردارند. مانند طرح های آزمایشی، طرح های جامع یا خاص توسعه، تدوین استراتژی های و غیره.

3.       تحقیقاتی که هیچگونه دانش و معلومات نظری یا تجربی پیشین برای مساله و موضوع آنها وجود ندارد و برای اولین بار کشف می شوند و عمدتا تجربی-آزمایشگاهی بوده و بطور تصادفی و ناگهانی توسط محقق کشف می گردند و اتفاقا از ارزش بالای معرف شناختی در اکتشاف جهان برخوردارند.

4.       ب) مطالبی در ارتباط با تدوین سوالات تحقیق :

روش نگارش و ارزیابی مساله تحقیق

محقق برای بیان مساله تحقیق و نگارش آن باید به ترتیب زیر اقدام کند:

1.       مقدمه ای کلی درباره اینگونه مسائل و ضرورت انجام دادن تحقیق مورد نظر خود بنویسد (درواقع فلسفه تحقیق خود را توضیح دهد)

2.       ابعاد کمی و کیفی، ویژگی ها و صفات و حدود مساله مورد مطالعه را شرح دهد.

3.       به ادبیات و سوابق مساله در حد ضرورت اشاره کند.

4.       فهرست متغیرها و معرف های مورد مطالعه و مدل نظری را به شرحی که گفته شده ذکر نماید.

5.       به هدف یا اهداف تحقیق خود اشاره نماید.

6.       در صورت امکان، نتایج و دستاوردهای پیش بینی شده تحقیق را اظهار کند.


محقق برای اطمینان از انجام دادن اموری که برای نگارش وبیان مساله تحقیق لازم است، می تواند جداول کنترل را تهیه نموده به ارزیابی آنها بپردازد. در ادامه پس از تعریف و تشریح مساله یا موضوع پژوهش، محقق نسبت به استفهامی کردن آن اقدام می نماید و سوال اصلی و سوالات فرعی مربوط به آن را در طرح تحقیق (پروپوزال) ذکر می کند.شناسایی سؤالهای تحقیق :

5.       طرح سؤال آشكار ترین نقطة شروع یك پروژة تحقیق است. سؤالات در اغلب موارد با این واژه های سؤالی آغاز می شود:

چرا، چگونه، چه كسی، چه چیزی، در چه زمانی (كی) در چه مكانی (كجا)

نكاتی راجع به تنظیم سؤالات

      سعی كنید از طرح سؤالات مبهم یا غیردقیق یا پرسشهایی كه نیازمند دانش تخصصی هستند، پرهیز كنید.

      فراموش نكنید كه سؤالاتی كه پاسخگو برای جواب دادن به آنها نیازمند به خاطر آوردن وقایع یا احساساتی است كه مدتها قبل روی داده‌اند، معمولاً با دقت كمتری پاسخ داده می‌شوند.

      دو یا سه سؤال ساده بسیار بهتر از یك سؤال پیچیده است.

      سؤالاتی طرح نكنید كه جواب مشخصی را تداعی می‌كنند بلكه سؤال باید به گونه‌ای باشد كه تمام پاسخهای ممكن را به ذهن تداعی كند.

      سعی كنید خیلی از سؤالات منفی استفاده نكنید، گرچه در بعضی موارد، مثل وقتی كه یك رشته سؤالات راجع به نگرش می‌پرسید، بهتر است مخلوطی از سؤالات منفی و مثبت بپرسیم.

      به خاطر داشته باشید كه سؤالات فرضی كه مافوق تجربة پاسخگو باشد، بیشتر منجر به پاسخهای غیردقیق می‌شوند.

      از سؤالاتی كه ممكن است حالت تدافعی ایجاد كند اجتناب كنید، یا لااقل آنها را زمانی مطرح كنید كه تأثیری در پاسخهای بعدی نداشته باشند ( مثلاً در آخر پرسش‌نامه).

      از سؤالاتی كه حدی بر پاسخ آنها نیست اجتناب كنید


برچسب ها : پایان نامه ارشد جغرافیا توریسم , پایان نامه جهانگردی , پایان نامه توریسم , فرضیه تحقیق , سوالات تحقیق , پایان نامه ,

ادامه مطلب ... نظرات :


صفحات جانبی
نویسندگان
کلمات کلیدی
تکنیک تاپسیس پایان نامه ارشد جغرافیا توریسم آب برنامه ریزی توریسم پروژه و پایان نامه جهانگردی و توریسم و گردشگری مقاله گردشگری توریسم مدیریت جهانگردی پایان نامه جغرافیا و گردشگری مدیریت گردشگری پایان نامه جغرافیا برنامه ریزی گردشگری تاپسیس گردشگری رویدادها گردشگری نرم افزار تاپسیس جغرافیا اکوتوریسم جغرافیا و برنامه ریزی توریسم انجام پایان نامه پایان نامه گردشگری پروپزال جهانگردی پایان نامه مدیریت جهانگردی پروژه گردشگری فروش پایان نامه برنامه ریزی توریسم مفاهیم گردشگری پرپوزال جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد پایان نامه توریسم پایان نامه ارشد پایان نامه توریسم و گردشگری و جهانگردی گردشگری نوین اقتصاد سبز بازاریابی گردشگری خرید پروژه های دانشگاهی گردشگری گردشگری و اقتصاد پروپوزال برنامه ریزی جهانگردی پایان نامه ارشد توریسم اقتصاد گردشگری آب و توریسم پروژه تاپسیس توسعه گردشگری topsis پایان نامه جهانگردی مهمان نوازی و توریسم پروژه دانشجویی ÷ایان نامه

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

انجام پروژه های دانشجویی در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد رشته های مدیریت جهانگردی،جغرافیا و برنامه ریزی توریسم،برنامه ریزی توریسم -گردشگری منطقه ای،جغرافیا و برنامه ریزی روستایی،جغرافیا و برنامه ریزی شهری،جغرافیا و اقلیم،جغرافیای سیاسی،جغرافیا و ....
با قیمت توافقی و در اسرع وقت

تماس با ما:
09376340204
E-MAIL : TOURISM.PROJECT@YAHOO.COM

    ایجاد کننده وبلاگ : ص الف


تبلیغات
  • طراحی قالب توسط پارس تولز
  • ParsTools.Com
.CopyRight © 2010 - 2011 tourismproject Group , All Rights Reserved ©